Agenda i activitats  Notícies Locals  Notícia Catalunya

Notícia Catalunya
Catalunya. 07-12-16
Amnistia Internacional Badalona es mobilitza pels drets humans a l'Olímpic durant el partit de bàsquet Divina Seguros Joventut- Real Betis
Annie Alfred, un dels casos als quals podran donar suport els i les assistents al partit de bàsquet a l'Olímpic de Badalona. Imatge: Ai WeiWei

Diumenge 11 de desembre, Amnistia Internacional recollirà firmes al Pavelló Olímpic per a la campanya “Persones que actuen per persones" abans i durant el partit de bàsquet que enfrontarà al Divina Seguros Joventut i el Betis. El partit començarà a les 12.30h (portes obertes a les 11.30h).

Els i les activistes d'Amnistia Internacional demanaran la protecció d'Annie Alfred (Malawi) en risc de ser assassinada per ser albina; Máxima Acuña (Perú), activista peruana assetjada per negar-se a abandonar les seves terres, i Eren Keskin (Turquia), advocada i periodista que veu amenaçada la seva llibertat d'expressió.

Als voltants del Dia Internacional dels Drets Humans (10 de desembre), Amnistia Internacional mobilitza un any més la ciutadania de tot el món per mostrar suport a víctimes de violacions de drets humans. La campanya de l'any passat va batre rècords: es van recollir més 3,7 milions de missatges de suport, gairebé 50.000 dels quals només a l'estat espanyol.

Durant el partit de la Penya, els i les assistents podran firmar en suport de tres casos:

Annie Alfred (Malawi): de 10 anys, corre un gran perill perquè pot ser assassinada, segrestada o venuda per tenir albinisme -trastorn que impedeix que la pell produeixi melanina-, ja que el cabell, les parts del cos i els ossos d'aquestes persones s'utilitzen per fer bruixeria. Són tan cobejades que s'ha desencadenat una onada de segrestos i homicidis brutals contra elles. Amnistia Internacional demana a Malawi que protegeixi les persones amb albinisme.

Máxima Acuña (Perú): camperola del nord del Perú, és una defensora dels drets humans que té un litigi amb Yanacocha, una de les principals empreses mineres del país, per la titularitat d'un terreny on viu amb la seva família. Tot i els intents de desallotjament i la violència exercida contra ella s'ha mantingut ferma enfront de la fustigació i intimidació violentes. AI demana al Perú que protegeixi Màxima i la seva família de la violència i la intimidació de la policia i garanteixi que no són desallotjades per força de la terra on viuen.

Eren Keskin (Turquia): Advocada i exdirectora de diari, ha estat portada davant dels tribunals més de 100 vegades per les seves crítiques al govern turc, en particular pel tracte que dispensa a la minoria kurda. Li han imposat diverses condemnes de presó al llarg del temps, i en l'actualitat té prohibit viatjar. Amnistia Internacional demana a Turquia que no empresoni l'Eren i que posi fi a l'assetjament.