Catalunya. 01-06-18
Xerrada "Quan rapejar és delicte: la llibertat d'expressió, amenaçada a Espanya" en el Primavera Pro (Festival Primavera Sound)

En el marc de les activitats paral·leles del  festival de música Primavera Sound a Barcelona, Primavera Pro i Amnistia Internacional Catalunya organitzen la xerrada "Quan rapejar és delicte: la llibertat d'expressió, amenaçada a Espanya".

La xerrada és oberta al públic general i es farà a l'Auditori del CCCB (C/ Montealegre,5) divendres 1 de juny a partir de les 14.45 h.

En la taula hi participaran l'advocada Laia Serra; el portaveu d'Amnistia Internacional Catalunya, Dani Vilaró i Elgio, cantant de rap i antic integrant del col·lectiu La Insurgencia, condemnat a 2 anys i un dia a la presó per les seves cançons.

Els ponents examinaran els motius legals d'aquesta situació anòmala de vulneració d'un dret fonamental com és el de la llibertat d'expressió. Seran moderats pel comunicador Bruno Sokolowicz.

És possible que quan alguns dels cantants de rap condemnats darrerament ( Pablo Hásel o  Valtonyc) van escriure les seves rimes més incendiàries, tinguessin com a objectiu crear polèmica. Però difícilment podrien haver imaginat que acabarien encausats per delictes d'injúries a la Corona o d'enaltiment del terrorisme.

Primavera Pro ha seguit amb preocupació els casos d'aquests músics. Per això ha cregut necessari organitzar aquesta taula en associació amb Amnistia Internacional, que examinarà els perquès legals d'aquesta situació. Diferents professionals ens ajudaran a entendre si aquests fets recents són un símptoma d'una regressió en drets fonamentals, com el d'expressió.

>> Més informació al web de Primavera Pro - Primavera Sound