Catalunya. 16-02-18
Barcelona: xerrada amb Laura Zúñiga (Hondures) sobre "Resistència i lluita dels pobles indígenes d'Amèrica Llatina"

El proper divendres 16 de febrer a les 12h el grup de Barcelona – L'Hospitalet d'Amnistia Internacional Catalunya organitza una xerrada sobre "Resistència i lluita dels pobles indígenes d'Amèrica Llatina". L'acte tindrà lloc a l'Aula 205 de la Facultat de Geografia i Història de la UB (C/Montalegre 6).

La sessió  anirà a càrrec de Laura Zúñiga, defensora dels drets de les minories indígenes i filla menor de Berta Cáceres, activista indígena lenca pels drets humans i mediambientals a Hondures i que va ser assassinada al 2016 amb total impunitat. També participaran a la xerrada Marco Aparicio, doctor en dret públic expert en drets col·lectius dels pobles indígenes, i Raúl Márquez, professor d'Antropologia i investigador a la Universitat de Barcelona.

Hondures es caracteritza per un clima general de violència que ha obligat a milers de persones a fugir del país. Nombrosos col·lectius com les dones, les persones migrants i els defensors i defensores de drets humans estan particularment exposats a patir violència. La debilitat del sistema de justícia penal contribueix al clima d'impunitat.