Catalunya. 07-05-17 09-07-17
Acció "No Hate, No Fear" per frenar polítiques contràries a persones refugiades als EUA

Amnistia Internacional demana a congressistes dels EUA que frenin les polítiques contràries als drets humans impulsades per l'Administració Trump

Activistes de tot Catalunya i de la resta de l'estat sortiran al carrer fins al juny contra el veto de Trump a les persones refugiades.

A diverses poblacions catalanes Amnistia Internacional organitza fotos de grup i multitudinàries amb els lemes No Hate, No Fear (Sense odi ni por) i #RefugeesWelcome.

Al llarg d'aquest mes de maig i de juny, activistes d'Amnistia Internacional Catalunya i de tot l'estat sortiran al carrer per mostrar suport a les persones refugiades i migrants que s'estan veient amenaçades per les polítiques que està intentant posar en marxa el president dels Estats Units, Donald Trump.

L'Administració Trump ha intentat posar en pràctica mesures que prohibeixen l'entrada als Estats Units de nombroses persones procedents de països de majoria musulmana, entre els quals l'Iran, Líbia, Síria, Somàlia, Sudan i el Iemen. Una mesura que fins ara ha estat aturada pels Tribunals nord-americans, però que només pot ser anul·lada definitivament amb mesures legislatives. Des d'Amnistia Internacional volem recordar que les persones que fugen d'un conflicte, la violència o la persecució no són una amenaça: són persones que necessiten protecció i hi tenen dret.

ACCIONS PREVISTES (s'aniran actualitzant a mesura que les anem confirmant)

• UNIVERSITAT DE BARCELONA (UB) - Dimarts 23 de maig a les 16h, davant de la Facultat d'Economia i Empresa (Av. Diagonal 690, Barcelona)
  • REUS - Dimarts 23 de maig a les 9.30h a l'Institut Lluís Domènech i Montaner
  • PENEDÈS - Sant Sadurní d'Anoia. Divendres 9 de juny, de 17 a 21h, a la Jornada d'Entitats de la Quinzena Solidària
  • PENEDÈS - El Vendrell. Dissabte 10 de juny, de 17 a 22h. Fira d'Entitats a la Pl. de la Vila / Rambla
  • GRANOLLERS. Divendres 16 de juny a les 19h. Foto massiva a la Porxada

ACCIONS JA REALITZADES

• BADALONA - Diumenge 7/05 a la Festa del Badiu
  • PLA LLOBREGAT - Molins de Rei. Dissabte 20 de maig a la Festa de la Solidaritat
  • LLEIDA - Dissabte 20 de maig a la Pl. del Museu de Lleida
  • TARRAGONA - Diumenge 21 de maig Camp Municipal de Campclar (C/ Riu Llobregat). Partit de futbol femení FC Tarraco - Reus Deportiu.